aktualności rynek premiery sport

2009-11-03

Olimpiada Forda 2009

W dniu 24 września br. firma Ford Polska zorganizowała w Zielonej Górze finał konkursów: Profesjonalny Sprzedawca Części Zamiennych, Doradca Serwisowy, Doradca Autoryzowanego Zakładu Napraw Nadwozi, Mechanik, Blacharz oraz Lakiernik Roku.

Celem rywalizacji jest wyłonienie najlepszych fachowców w danej specjalizacji oraz ciągłe podnoszenie kwalifikacji i poziomu jakości usług świadczonych przez pracowników sieci autoryzowanych dilerów Forda. Rozwój branży motoryzacyjnej oraz zastosowanie w pojazdach najnowocześniejszych rozwiązań technicznych wymaga stałego dokształcania pracowników, zaś naprawy nowych samochodów muszą być wykonywane przy zastosowaniu najnowszych technologii oraz najwyższej jakości oryginalnych części zamiennych.

W tym roku po raz pierwszy w ramach Olimpiady Forda rozegrany został finał konkursu Profesjonalny Sprzedawca Części Zamiennych. Wraz z rozwojem idei współzawodnictwa wśród pracowników autoryzowanych dilerów Forda, organizatorzy postanowili włączyć do rywalizacji pracowników działu sprzedaży części zamiennych. Udział w konkursie ma na celu podniesienie standardów w zakresie obsługi klientów, a także pogłębienie wiedzy o oferowanych częściach zamiennych i usługach.

- Od 7 lat Ford Polska organizuje współzawodnictwo pracowników zatrudnionych przez autoryzowanych dilerów Forda – powiedział Dariusz Lech, Dyrektor Działu Serwisu i Części Zamiennych Ford Polska. Z roku na rok, w coraz większej liczbie konkursów, uczestniczy coraz więcej osób, to świadczy o rzeczywistym zaangażowaniu autoryzowanych dilerów Forda w podnoszenie jakości świadczonych usług. Regularne niezależne audyty oraz badania typu "tajemniczy klient" pozwalają nam na bieżącą ocenę jakości świadczonych usług oraz analizę potrzeb szkoleniowych sieci autoryzowanych dilerów Forda – dodał Dariusz Lech.

W Olimpiadzie Forda, we wszystkich konkursach wzięło udział ponad 700 uczestników o najwyższych kwalifikacjach. Konkursy przebiegały w trzech etapach:
etap I – eliminacje na podstawie testów dostarczonych przez Ford Polska;
etap II – półfinały rozegrane w dilerstwach (testy praktyczne), po 30 osób w każdym konkursie;
etap III – finał ogólnopolski, na który składały się zadania teoretyczne oraz praktyczne (rozegrany w nowej siedzibie Autoryzowanego Dilera Forda – Germaz w Zielonej Górze), po 6 uczestników w każdym konkursie.

Profesjonalnym Sprzedawcą Części Zamiennych Roku 2009 został Adam Pietrucha z Lipski BS Warszawa, drugie miejsce zajął Krzysztof Dębski z BIG Autohandel Gdańsk, zaś trzecie Bartosz Dampc z Euro-Car Gdynia.

Komisję Sędziowską nowego konkursu stanowili przedstawiciele Ford Polska.

Doradcą Serwisowym Roku 2009 w sieci Autoryzowanych Dilerów Forda został Marcin Kowalski reprezentujący Auto Plaza Warszawa, drugie miejsce zajął Adam Pustołka z Ren Car Rybnik, zaś trzecie Mariusz Michalski reprezentujący PGD Euro Car Kraków.

Doradcą Autoryzowanego Zakładu Napraw Nadwozi Roku 2009 w sieci Autoryzowanych Dilerów Forda został Andrzej Otrębus reprezentujący Lipski BS Warszawa, drugie miejsce zajął Jan Kościółek z Res Motors Rzeszów, zaś trzecie Aleksandra Materna z Gołębiewski Starogard Gdański.

Komisję Sędziowską obu konkursów stanowili przedstawiciele Ford Polska oraz niezależnej firmy konsultingowej, specjaliści w dziedzinie jakości i standardów obsługi klienta.

Mechanikiem Roku 2009 okazał się Feliks Musialski z Pol Motors Wrocław, drugie miejsce zajął Jarosław Domaruk z Auto Hobby Białystok, zaś trzecie Kamil Urban z Planet Car Siedlce.

Komisja Sędziowska składała się z przedstawicieli Ford Polska oraz wykładowców Zespołu Szkół Zawodowych w Mikołowie.
Rywalizację o tytuł Blacharza Roku 2009 wygrał Grzegorz Malon z Lipski BS Warszawa, drugie miejsce zajął Karol Wójciak z Nova Lublin, zaś trzecie Jacek Mania z Super Cars Leszno.

Lakiernikiem Roku 2009 został Dariusz Stolarski z BIG Autohandel Olsztyn, drugie miejsce zajął Andrzej Komsta z BIG Autohandel Olsztyn, zaś trzecie miejsce Stanisław Gołoś z BIG Autohandel Warszawa.

Komisję sędziowską obu konkursów stanowili niezależni eksperci reprezentujący najważniejsze firmy blacharskie i lakiernicze obecne na polskim rynku, a także pracownicy Ford Polska.

W sieci Autoryzowanych Serwisów Forda zatrudnionych jest około 180 sprzedawców części zamiennych, 170 doradców serwisowych, 485 mechaników, 142 blacharzy oraz 150 lakierników. Są oni objęci kompleksowym programem szkoleń: diagnostycznych oraz napraw wszystkich elementów samochodu (mechanicy), z zakresu wiedzy technicznej oraz jakości i standardów obsługi klientów (doradcy serwisowi oraz doradcy Autoryzowanych Zakładów Napraw Nadwozi), z zakresu nowoczesnych technologii napraw nadwozi (blacharze i lakiernicy). Sprzedawcy części zamiennych przechodzą szereg szkoleń z zakresu znajomości produktu oraz obsługi klientów.


Samochody ford - zobacz ogłoszenia


Autor: Kila
Źródło: Ford, fot. Ford

Polecamy z moje4kolka:

serwis samochodowy

serwis samochodowy

auto holowanie

autoholowanie

Mitsubishi ASX

Majowa oferta Mitsubishi

Aston Martin w Polsce

Aston Martin otwiera pierwszy salon w Polsce

Chevrolet Cruze

Możliwość wycieku paliwa w Chevrolecie Cruz

Nissan Qashqai

Nissan Qashqai i X-Trail do serwisu




Marki na skróty:
audi alfa romeo bmw
cadillac chevrolet chrysler
citroen dacia dodge
fiat ford honda
hyundai jaguar jeep
kia lancia land rover
lexus mazda mercedes
mini mitsubishi nissan
opel peugeot porsche
renault saab seat
skoda smart ssangyong
subaru suzuki toyota
volkswagen volvo


Zobacz inne artykuły o marce ford:

Ford - Rajd Hiszpanii 2009

Ford w Rajdzie Hiszpanii 2009

Ford rajd

Hirvonen broni przewagi

Ford

Olimpiada Forda 2009