aktualności rynek premiery sport

2009-11-16

Mazda CX-7 po faceliftingu

Model po faceliftingu został zaprojektowany tak, aby był jeszcze bardziej wyrafinowany, aby jego eksploatacja była jeszcze bardziej odpowiedzialna wobec środowiska, a charakter jeszcze mocniej przemawiał do emocji.

Z zewnątrz

Dopracowane nadwozie
· Nowa, większa, pięciokątna i charakterystyczna dla Mazdy osłona chłodnicy nadaje bardziej dynamiczny i sportowy wygląd
· Dolny wlot powietrza w stylowym srebrnym obramowaniu (w zależności od wersji wyposażenia)
· Nowe obramowanie przednich świateł przeciwmgłowych
· Nowe chromowane listwy ozdobne u dołu drzwi podkreślające sportową sylwetkę samochodu (zależnie od wyposażenia)
· Nowy, powiększony tylny zderzak oraz powiększony tylny spojler (w zależności od wersji wyposażenia)
· 7 dostępnych kolorów nadwozia, w tym zupełnie nowe: Aluminium Metallic, Stormy Blue Metallic Mica i Sparkling Black Mica
· Nowe 18- i 19-calowe koła z lekkich stopów o sportowych, trójwymiarowych wzorach (w zależności od wersji wyposażenia)

Wnętrze

Odnowione, jeszcze wyższej jakości i jeszcze bardziej wytrzymałe
· Nowe materiały obić i deski rozdzielczej o wyższej jakości i podwyższonej odporności na zabrudzenia
· Nowa pokrywa konsoli środkowej (podłokietnik) wykonana z elastycznego uretanu zapewnia wysoki komfort i wytrzymałość
Nowa kierownica
· Nowe wskaźniki – niewidoczne po wyłączeniu zapłonu, z podświetlonym niebieskim pierścieniem, białymi wskazówkami i trójwymiarowymi opisami
· Udoskonalona dwupoziomowa deska rozdzielcza ze zintegrowanym wyświetlaczem wielofunkcyjnym (MID) i nawigacją satelitarną (w zależności od wersji wyposażenia i rynku)
· Nowe krawędzie panelu środkowego – pokryte lakierem fortepianowym lub metalizowanym (w zależności od wersji wyposażenia)
· Dysze układu wentylacji i klimatyzacji otoczone chromowanymi, nieoślepiającymi pierścieniami
· Nowe, miękkie podłokietniki w przednich i tylnych drzwiach

Mazda CX-7 2009

Komfort, funkcjonalność, wyposażenie
· Cichsze i bardziej wygodne wnętrze z obniżonym poziomem szumów silnika, drogi i opływającego powietrza
· Wyświetlacz wielofunkcyjny (MID) nad konsolą środkową dostarcza informacji dla kierowcy, widok z tylnej kamery cofania i systemu nawigacji (w zależności od wersji wyposażenia i rynku)
· Opcjonalnie: prosty w obsłudze system nawigacji z 4,1-calowym ekranem wysokiej rozdzielczości (LCD) zintegrowanym z MID
· System audio kompatybilny z Bluetooth® pozwala odtwarzać muzykę bezprzewodowo z przenośnych odtwarzaczy muzycznych (dostępny w zależności od wersji wyposażenia) i kontrolować odtwarzanie za pomocą przycisków na panelu sterowania audio oraz na kole kierownicy
· Elektrycznie ustawiany fotel kierowcy ma teraz pamięć ustawień dla trzech osób
· Fotel pasażera z przodu można teraz ustawiać elektrycznie

Zespoły napędowe
· Nowość w CX-7: 2,2-litrowy silnik MZR-CD turbodiesel z układem common-rail i systemem selektywnej redukcji katalitycznej
· Rozwija maksymalną moc 127 kW/173 KM przy 3500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 400 Nm już przy 2000 obr/min
· Zużywa tylko 7,5 litra oleju napędowego na 100 km (w cyklu mieszanym) i emituje jedynie 199 g CO2 /km – jest przy tym zgodny z normą Euro V
· Wtrysk bezpośredni common-rail o ciśnieniu 200 MPa zapewnia wysoką moc i moment obrotowy przy zachowaniu niskich emisji
· Nowa turbosprężarka o zmiennej geometrii kierownic w połączeniu z wysokowydajnym intercoolerem zapewniają liniowe rozwijanie momentu obrotowego
· Filtr cząstek stałych (DPF) nowego rodzaju, zapewniający znacznie szybszą regenerację
· Nowy system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) z dodatkiem AdBlue®  znacząco obniża emisję tlenków azotu (NOX)
· Wysokowytrzymały blok aluminiowy z przednim wałkiem wyrównoważającym napędzanym z łańcucha rozrządu, wyraźnie obniżający poziom hałasu silnika
· Bezobsługowy układ rozrządu z dwoma wałkami w głowicy (DOHC) napędzany łańcuchem
· Elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy (tylko z silnikiem Diesla) przyczynia się do precyzji kierowania i obniżenia zużycia paliwa.

Wysokowydajny 2,3-litrowy silnik benzynowy MZR DISI* Turbo:
· Rozwija moc maksymalną 191 kW/260 KM przy 5500 obr/min i 380 Nm momentu obrotowego przy 3000 obr/min – osiągi jak w samochodzie sportowym
· Nowości w wersji dla CX-7:
· Denka tłoków mają obecnie sferyczne wgłębienie, dzięki któremu następuje lepsze wymieszanie paliwa i powietrza. Pozwala to na znaczące poprawienie spalania mieszanki podczas rozgrzewania silnika
· Pierwszy na świecie katalizator spalin wykonany w technologii pojedynczych cząstek, znacząco obniżający zapotrzebowanie na metale szlachetne

Samochody mazda cx-7 - zobacz ogłoszenia


Samochody mazda - zobacz ogłoszenia


Autor: Kila
Źródło: Mazda, fot. Mazda

Polecamy z moje4kolka:

BMW 5 Touring

Nowe BMW serii 5 Touring

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX w Genewie

Nissan Micra

Nowy Nissan Micra

Audi RS5

Audi RS5 oficjalnie

Honda FCX Clarity

Honda FCX Clarity - europejska prezentacja

Nissana 370Z Fairlady Z

Specjalna edycja Nissana 370Z na 40-lecie modelu Fairlady Z




Marki na skróty:
audi alfa romeo bmw
cadillac chevrolet chrysler
citroen dacia dodge
fiat ford honda
hyundai jaguar jeep
kia lancia land rover
lexus mazda mercedes
mini mitsubishi nissan
opel peugeot porsche
renault saab seat
skoda smart ssangyong
subaru suzuki toyota
volkswagen volvo


Zobacz inne artykuły o marce mazda:

Mazda CX-7 2009

Mazda CX-7 po faceliftingu

Mazda CX-9

Limitowana seria Mazdy CX-9 w polskich salonach

Mazda MX-5 - ogólnopolski zlot w Warszawie

XX-lecie Mazdy MX-5 - zlot w Warszawie