aktualności rynek premiery sport

2010-03-05

Audi RS5 oficjalnie

Modele RS stanowią dynamiczną czołówkę w ofercie Audi. RS5 kontynuuje tę tradycję, która rozpoczęła się przed ponad 15 laty wraz z RS2 Avant będącym ucieleśnieniem koncepcji doskonałej dynamiki w samochodzie klasy średniej.

Wysokoobrotowy silnik V8 o pojemności 4163 cm3 jest blisko spokrewniony z V10 napędzającym wyczynowy samochód sportowy R8. Tak, jak prawie we wszystkich silnikach benzynowych Audi, wykorzystano w nim bezpośredni wtrysk paliwa - technologię FSI.

Staranne zmodyfikowany podwójny układ dolotowy i wydechowy pozwalają silnikowi o długim skoku tłoka swobodnie 'oddychać”; cztery regulowane wałki rozrządu i zmienna długość kolektora dolotowego pomagają w perfekcyjnym przygotowaniu mieszanki. 4.2 FSI ma imponującą siłę ciągu i doskonale czuje się także przy wysokich prędkościach obrotowych, prawie jak silnik wyścigowy. Uzyskuje 331 kW (450 KM) mocy przy 8250 obr./min, maksymalny moment obrotowy 430 Nm jest dostępny od 4000 do 6000 obr./min.

Ważące 1725 kilogramów coupé z tym silnikiem przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,6 sekundy i rozwija ograniczoną elektronicznie prędkość maksymalną 250 km/h. Na życzenie Audi ustawia ograniczenie prędkości na 280 km/h.

Seryjna siedmiobiegowa skrzynia S tronic w RS5 dzięki wysokiej sprawności i długiemu przełożeniu ostatniego biegu pozytywnie wpływa na efektywność. Skrzynia składa się z dwóch sprzęgieł i dwóch przekładni. Obie przekładnie są przez cały czas aktywne, lecz tylko jedna jest połączona z silnikiem. Proces zmiany przełożenia następuje przez zmianę sprzęgieł – błyskawicznie, płynnie i prawie niezauważalnie. Kierowca może zdać się na automatyczne działanie siedmiobiegowej skrzyni S tronic lub samodzielnie zmieniać biegi nową dźwignią selekcyjną czy przyciskami na kierownicy.

Tak jak każdy model RS, także nowe RS5 przenosi swoją siłę na drogę poprzez stały napęd na wszystkie koła quattro. Jako doskonałe uzupełnienie tego układu  quattro   na życzenie sportowy mechanizm różnicowy tylnej osi.

Sprężyny, amortyzatory, elastokinematyka i stabilizatory zawieszenia RS5 mają sportowo–sztywne dostrojenie. Nadwozie obniżono o 20 milimetrów w stosunku do Audi A5. Seryjnie montowane są koła ze stopu metali lekkich w rozmiarze 19 cali z oponami 265/35. Obręcze mają ekskluzywną, 5-ramienną stylistykę. Na życzenie RS5 może toczyć się na 20-calowych kołach z oponami 275/30.

W układzie hamulcowym zastosowano potężne, wentylowane tarcze - na przedniej osi o średnicy 365 milimetrów. W celu maksymalnego odprowadzania ciepła stalowe pierścienie cierne są perforowane i połączone trzpieniami z aluminiowymi piastami. Czarne, błyszczące zaciski hamulców z napisem RS również wykonano z aluminium, przednie posiadają po osiem tłoków. Na życzenie Audi montuje na przedniej osi tarcze z ceramiki wzmacnianej włóknem węglowym o średnicy 380 milimetrów. Są one niezwykle lekkie, wytrzymałe i mają długą żywotność. System stabilizacji toru jazdy ESP ma wbudowany tryb sportowy, można go całkowicie wyłączyć. 

Samochody audi a5 - zobacz ogłoszenia


Samochody audi - zobacz ogłoszenia


Autor: Kila
Źródło: Audi, fot. Audi

Polecamy z moje4kolka:

BMW 5 Touring

Nowe BMW serii 5 Touring

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX w Genewie

Nissan Micra

Nowy Nissan Micra

Audi RS5

Audi RS5 oficjalnie

Honda FCX Clarity

Honda FCX Clarity - europejska prezentacja

Nissana 370Z Fairlady Z

Specjalna edycja Nissana 370Z na 40-lecie modelu Fairlady Z




Marki na skróty:
audi alfa romeo bmw
cadillac chevrolet chrysler
citroen dacia dodge
fiat ford honda
hyundai jaguar jeep
kia lancia land rover
lexus mazda mercedes
mini mitsubishi nissan
opel peugeot porsche
renault saab seat
skoda smart ssangyong
subaru suzuki toyota
volkswagen volvo


Zobacz inne artykuły o marce audi:

auto holowanie

autoholowanie

Audi RS5

Audi RS5 oficjalnie

B&B Audi A5 i S5

B&B Audi A5 i S5 Cabriolet