aktualności rynek premiery sport

2010-03-20

Nowe BMW serii 5 Touring

Nowe BMW serii 5 Touring jest uosobieniem perfekcyjnego połączenia radości z jazdy i wydajności oraz wszechstronności i sportowej elegancji.

Czwarta generacja biznesowego Touringa przyciąga charyzmatyczną estetyką sylwetki, nowoczesną funkcjonalnością na najwyższym poziomie i charakterystyczną dla marki dynamiką jazdy w połączeniu ze wzorcową wydajnością. Liczne dodatki zapewniające komfort i bezpieczeństwo, które zawierają spotykane tylko w BMW systemy asystujące, potwierdzają doskonałą jakość nowego BMW serii 5 Touring jako idealnego pojazdu do podróży w wyższej klasie średniej.

Stylistyka: indywidualna linia, sportowa elegancja.
Stylistyka nowego BMW serii 5 Touring nosi znamiona dużej indywidualności w proporcjach i w kształcie karoserii. Ta oryginalność i rozpoznawalność nadaje mu dynamiczny i silny charakter. Długa maska silnika, krótkie zwisy, największy rozstaw osi w swoim segmencie, wydłużona linia boczna i dynamicznie opadająca ku tyłowi linia dachu sprawiają, że na tle konkurencji nowe BMW serii 5 Touring wyróżnia się wyjątkową elegancją.

Wszechstronność: Inteligentne rozwiązania dla uzyskania nowoczesnej funkcjonalności.
Ze swoim uniwersalnym wnętrzem i inteligentnymi rozwiązaniami nowe BMW serii 5 Touring może sprostać najróżniejszym wymaganiom. Pojemność bagażnika wynosi 560 l. Pojemność tę można zwiększyć z zależności od potrzeb nawet do 1670 litrów dzięki unikalnej dla tego segmentu funkcjonalności oparcia tylnej kanapy. Oparcie dzielone jest w stosunku 40 : 20 : 40, jego nachylenie można regulować w zakresie 11 stopni. Oparcie można złożyć po naciśnięciu dwóch dźwigni znajdujących się w bagażniku, pokrywa przestrzeni ładunkowej opuszcza się automatycznie podczas zamykania tylnej klapy. Osobno otwierana tylna szyba automatycznie unosi się w górę po naciśnięciu przycisku.


BMW 5 Touring

Wrażenia z jazdy: doskonała dynamika i niezależny komfort.
Nowoczesna technologia napędu i zawieszenia nadaje pojazdowi doskonały, sportowy charakter i zwiększa komfort jazdy. Opcjonalnie układ kontroli dynamiki jazdy pozwala dobrać indywidualną konfigurację pojazdu. Nowe BMW serii 5 Touring wyposażone jest standardowo w pneumatyczne zawieszenie tylnej osi wraz z regulacją poziomu nadwozia, a opcjonalnie samochód jest dostępny z układem Adaptive Drive oraz zintegrowanym aktywnym układem kierowniczym.

W chwili rozpoczęcia produkcji nowego BMW serii 5 Touring oferowane będą dwa sześciocylindrowe rzędowe silniki benzynowe oraz jeden sześciocylindrowy i jeden czterocylindrowy silnik wysokoprężny. BMW 520d Touring napędzane jest czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 135 kW/184 KM z aluminiową skrzynią korbową i układem wtrysku bezpośredniego Common-Rail, standardowo wyposażone w funkcję Auto Start Stop, średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym UE 5 wynosi 5,2 l na 100 km, a emisja spalin kształtuje się na poziomie 137 g CO2 na km, co plasuje go na pierwszym miejscu w segmencie pod względem wydajności.

W BMW 535i Touring sześciocylindrowy silnik rzędowy w technologii BMW TwinPower Turbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny High Precision Injection i układem VALVETRONIC osiąga moc 225 kW/306 KM. Maksymalna moc sześciocylindrowego silnika z bezpośrednim wtryskiem benzyny (High Precision Injection) w BMW 523i Touring w trybie mieszanki ubogiej wynosi 150 kW/204 KM. W BMW 530d Touring zastosowano sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o mocy 180 kW/245 KM, spełniający wymogi normy Euro 6 dzięki opcjonalnej technologii BMW BluePerformance. Standardowo wszystkie wersje nowego BMW serii 5 Touring są zgodne z normą Euro 5.

Warianty silnikowe:

BMW 535i Touring: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z technologią TwinPower Turbo, z wtryskiem bezpośrednim (High Precision Injection) i systemem VALVETRONIC,
pojemność silnika: 2979 cm3, moc: 225 kW/306 KM przy 5800 obr/min,
maks. moment obrotowy: 400 Nm w zakresie 1200-5000 obr/min,
przyspieszenie [0-100 km/h]: 6,0 s (ze skrzynią automatyczną: 6,1 s),
maksymalna prędkość: 250 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 8,6 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 8,5 l), emisja CO2 wg UE: 201 (ze skrzynią automatyczną: 197) g/km, zgodność z normą emisji spalin Euro 5.

BMW 523i Touring: sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim (High Precision Injection) w trybie mieszanki ubogiej,
pojemność silnika: 2996 cm3, moc: 150 kW/204 KM przy 6100 obr/min,
maks. moment obrotowy: 270 Nm w zakresie 1500-4250 obr/min,
przyspieszenie [0 - 100 km/h]: 8,2 s (ze skrzynią automatyczną: 8,4 s),
maksymalna prędkość: 231 km/h (ze skrzynią automatyczną: 227 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 7,9 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 7,8 l), emisja CO2 wg UE: 185 (ze skrzynią automatyczną: 182) g/km, zgodność z normą emisji spalin Euro 5.

BMW 530d Touring: sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, z turbosprężarką ze zmienną geometrią turbiny i z wtryskiem bezpośrednim Common-Rail (wtryskiwacze piezoelektryczne, maks. ciśnienie wtrysku: 1800 bar),
pojemność silnika: 2993 cm3, moc: 180 kW/245 KM przy 4000 obr/min,
maks. moment obrotowy: 540 Nm w zakresie 1 750-3000 obr/min,
przyspieszenie [0 - 100 km/h]: 6,4 s (ze skrzynią automatyczną: 6,4 s),
maksymalna prędkość: 243 km/h (ze skrzynią automatyczną: 242 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 6,4 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 6,3 l), emisja CO2 wg UE: 169 (ze skrzynią automatyczną: 165) g/km, zgodność z normą emisji spalin Euro 5.

BMW 520d Touring: czterocylindrowy silnik wysokoprężny z aluminiową skrzynią korbową, z turbosprężarką ze zmienną geometrią turbiny i z wtryskiem bezpośrednim Common-Rail (wtryskiwacze elektromagnetyczne, maks. ciśnienie wtrysku: 1800 bar),
pojemność silnika: 1995 cm3, moc: 135 kW/184 KM przy 4000 obr/min,
maks. moment obrotowy: 380 Nm w zakresie 1750-2750 obr/min,
przyspieszenie [0 - 100 km/h]: 8,3 s (ze skrzynią automatyczną: 8,3 s),
maksymalna prędkość: 222 km/h (ze skrzynią automatyczną: 220 km/h,
średnie zużycie paliwa wg UE: 5,2 l/100 km (ze skrzynią automatyczną: 5,3 l), emisja CO2 wg UE: 137 (ze skrzynią automatyczną: 139) g/km, zgodność z normą emisji spalin Euro 5.

Ceny modeli podstawowych (brutto)

· 523i - 208 300zł
· 535i - 245 300zł
· 520d - 183 700zł
· 530d - 242 300zł

BMW 5 Touring BMW 5 Touring

Samochody bmw 5 - zobacz ogłoszenia


Samochody bmw - zobacz ogłoszenia


Autor: Kila
Źródło: BMW, fot. BMW, youtube

Polecamy z moje4kolka:

BMW 5 Touring

Nowe BMW serii 5 Touring

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX w Genewie

Nissan Micra

Nowy Nissan Micra

Audi RS5

Audi RS5 oficjalnie

Honda FCX Clarity

Honda FCX Clarity - europejska prezentacja

Nissana 370Z Fairlady Z

Specjalna edycja Nissana 370Z na 40-lecie modelu Fairlady Z




Marki na skróty:
audi alfa romeo bmw
cadillac chevrolet chrysler
citroen dacia dodge
fiat ford honda
hyundai jaguar jeep
kia lancia land rover
lexus mazda mercedes
mini mitsubishi nissan
opel peugeot porsche
renault saab seat
skoda smart ssangyong
subaru suzuki toyota
volkswagen volvo


Zobacz inne artykuły o marce bmw:

BMW 5 Touring

Nowe BMW serii 5 Touring

BMW serii 5 Gran Turismo

Polska premiera BMW 5 Gran Turismo

BMW X series

BMW Group zrównoważonym producentem pojazdów na świecie