Ford Focus
Jeden z najlepiej sprzedajacych sie modeli Forda i jeden z najpopularniejszych przedstawicieli nizszej klasy sredniej (segment C). Debiutowal w 1998 roku jako nastepca starzejacego sie Escorta (choc Ford utrzymywal, ze dzieki Focusowi zrywa z tradycja Escorta). Focus okazal sie gigantycznym sukcesem amerykanskiego koncernu, przez pewien czas byl nawet najchetniej kupowanym autem na swiecie. Dotychczas kupilo go ponad 10 mln nabywców, wielokrotnie nagradzano (Samochód Roku po obu stronach Oceanu). Od 2011 roku dostepna jest trzecia generacja modelu.
Oryginalna stylizacja zapewnila Focusowi pierwszej generacji ogromna popularnosc. W drugiej generacji stylistyke mocno „ugrzeczniono”, przez co auto nie wyróznialo sie tak, jak poprzednik i nie powtórzylo jego sukcesu. Dlatego tez projektujac trzecie wcielenie swojego kompaktowego modelu, Ford postanowil opakowac auto w calkowicie nowy design. Przód z masywnymi wlotami powietrza, bok z linia szyb zwezajaca sie ku tylowi oraz tyl z finezyjnymi lampami sprawiaja, ze auto wyglada bardzo swiezo.
Istna rewolucje w dziedzinie stylistyki przeszla równiez kabina pasazerska. Calkowicie nowy projekt kokpitu, typowy dla najnowszych produktów Forda, nadal wnetrzu awangardowy charakter. Niestety, nowoczesny styl nie poszedl w parze z ergonomia – obsluge przelaczników utrudnia ich mnogosc i nienajlepsze rozplanowanie. Narzekac nie mozna za to na wykonczenie – zastosowane materialy sa bardzo dobrej jakosci, a spasowanie stoi na wysokim poziomie.
Pod wzgledem przestronnosci, wnetrze Focusa wypada calkiem niezle. Co prawda wyzszym pasazerom bedzie przeszkadzac z tylu mocno opadajacy dach, jednak poza tym ilosc miejsca nalezy uznac za zupelnie wystarczajaca. Podobnie jest w przypadku kufra – nie jest rekordowo pojemny, ale z drugiej strony nie ma sie tez czego wstydzic. Duzym plusem kabiny pasazerskiej sa fotele – wygodne i odpowiednio wyprofilowane.
Kontynuujac tradycje poprzedników, Focus III moze pochwalic sie perfekcyjnymi wlasnosciami trakcyjnymi. Zawieszenie „polyka” zakrety niczym auto sportowe, a uklad kierowniczy daje prowadzacemu doskonaly kontakt z autem. Co wiecej, podwozie skutecznie wybiera wszelkie nierównosci, „poddajac sie” tylko na naprawde duzych dziurach.
Zapraszamy do zapoznania sie z ofertami
Ford Focus w naszym serwisie.
|